De tijd gaat snel als je het leuk hebt - Reisverslag uit Mar del Plata, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel als je het leuk hebt - Reisverslag uit Mar del Plata, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel als je het leuk hebt

Door: Roosscholten

Blijf op de hoogte en volg Roos

07 Maart 2012 | Argentinië, Mar del Plata

Jaja, we zijn alweer over de helft! De tijd gaat zooooo snel, maar we doen dan ook zoooveel leuke dingen!

Ondertussen zijn de 4 weken school alweer voorbij. Ik ben blij dat ik les heb gehad want ik kan mezelf nu goed redden. Ik vond het leuk om naar school te gaan, de leraren waren leuk en ik leerde veel. Ik had natuurlijk niet elke dag zin om naar school te gaan maar ik vind het jammer dat het alweer afgelopen is.
Maar het vrijwilligerswerk is begonnen! Maandag hadden we onze eerste dag, we zijn door een meisje van school erheen gebracht. Het is op loopafstand (je kan ook 5 min. met de bus, erg verleidelijk natuurlijk) van ons huis. Toen we daar aankwamen werden we hartelijk ontvangen door een mevrouw (eigenlijk heb ik geen idee wat ze precies doet daar), en ze liet ons het gebouw een stukje zien. Het is een heel groot gebouw met twee verdiepingen. Op de onderste verdieping zitten de kinderen tussen 2 en 4 ongeveer. We dachten dat we in een weeshuis zouden komen maar dit zijn geen weeskinderen, ze worden gewoon ‘s avonds door hun ouders opgehaald. Ze hebben een hele grote speelplaats. Er staan 3 zwembaden (al heb ik het idee dat die bijna nooit gebruikt worden), ze hebben een voetbal veldje (van zand) en een klein "parkje", zoals ze het zelf noemen. We werden naar een groep gebracht van 15 kinderen. Er staan 2 meisjes op die groep, die volgens mij nog aardig jong zijn. Die dag was het leuk, we hebben veel met ze gespeeld. De kinderen schreeuwen om je aandacht en slaan, knijpen en schoppen elkaar om dicht bij je te komen. Wel even wennen. De tweede dag was minder, de kinderen speelden binnen, maar hadden niet echt iets te doen. Ik voelde me nogal overbodig omdat er gewoon niks te doen was, en we met z'n vieren bij de kinderen waren. Ik hoop dat het nog anders wordt, en dat we leuke dingen voor de kinderen kunnen gaan organiseren.

We hebben weer een hoop gedaan en gezien sinds de vorige keer dat ik schreef. We zijn naar Puerto Madero geweest. Een brug waarvan ze zeggen dat hij op de Erasmus brug lijkt in Rotterdam maar hier is ie toch wel een heeeel stuk kleiner haha. Er zijn daar leuke restaurantjes aan het water en daar hebben we wat gegeten. Daarna zijn we doorgelopen over de brug naar een groot park. Onderweg kwamen we over een hele leuke boulevard waar allemaal Argentijnen liepen, allemaal kraampjes waren en waar jongens Michael Jackson nadeden en gingen breakdancen. Toen we bij het park aan kwamen was hij helaas gesloten. Maar we hebben wel een leuke dag gehad!

Vorig weekend zijn we met meiden uit het hostel naar Mar del Plata geweest, we gingen een ander meisje(Sophie) uit het hostel opzoeken. We gingen erheen op zondag, het was 5,5 uur rijden met de bus. We kwamen aan rond 8 uur en zijn toen uit eten gegaan. We sliepen in een heel chill hostel, waar Sophie ook sliep. Vrijdag was het super lekker weer en hebben we de hele dag aan het strand gelegen, ’s avonds zijn we uit geweest en het was super leuk. De laatste club was aan het strand, en we hebben het begin van de zonsopgang gezien dus dat was super mooi en leuk. Helaas regende het zaterdag. Zondag was het ietsje beter maar nog steeds geen strand weer dus gingen we naar de haven van Mar del Plata. We hadden gehoord dat daar hele lekkere vis restaurants waren en dat je zeeleeuwen kon zien. Toen we aankwamen zagen we dat de restaurants in een rondje om een plein heen waren, alleen helaas was het plein een parkeerplaats die vol gestampt was met heel veel auto’s. Dus echt gezellig was het er niet. We hebben toen binnen lekker vis gegeten met gezelschap van een echt Argentijns live muziekje. Daarna zijn we naar de haven gegaan om naar de zeeleeuwen te kijken, we konden gelijk ruiken dat ze er waren want het stonk verschrikkelijk haha. Helaas konden we ze niet zo goed zien omdat ze ver weg op een steen lagen.

Afgelopen weekend zijn we nog een lang weekend terug gegaan naar Uruguay. We zijn op donderdag weg gegaan, weer met de boot naar Montevideo en vanaf Montevideo 3 uur in de bus naar Rocha. Daar zaten Jaap en Rob op ons te wachten in het citycafé. Het was leuk om ze weer te zien. We hebben toen wat gegeten en zijn de berg op gegaan. Die nacht hebben we heerlijk geslapen. Ik merkte weer het grote verschillen tussen bs as en daar op de berg in Uruguay. Vrijdag zijn we met de auto langs de kust richting Punta del Este gereden en hebben onderweg de andere badplaatsjes bekeken. Ik heb een hoop mooie verhalen gehoord over Punta del Este dat het geweldig zou zijn, en ik vond het leuk om te zien maar ik vond het niet zo mooi. Er zijn een hele boel hoge flats, allemaal nieuwbouw en grote huizen. De stranden zijn wel heel mooi, maar ik hou meer van kleinere gezelligere plaatsjes. Zondag zijn we vroeg opgestaan en zijn we met de bus van Rocha naar Montevideo gereden, daarna van Montevideo met de bus naar Colonia (weer 3 uur). Dat was het enige plaatsje aan de kust waar we nog niet waren geweest, dus dat moesten we natuurlijk ook nog even zien! Het was een heel gezellig plaatsje, en we hebben een heel mooi klein strandje gevonden zonder toeristen. Helaas hadden we niet zoveel tijd daar, maar het was er heel erg mooi en gezellig ondanks dat het zondag was en bijna alle winkels gesloten waren. We zijn toen vanaf Colonia met de boot terug gegaan naar bs as. Vanaf Colonia is dat maar een uur dus dat was fijn. En het hondje Fino, waar ik al eerder over had verteld dat hij weggelopen was, is weer terug! Ik vond het fijn om weer even op de rustige berg te zijn, maar ik hou toch wel echt van de stad bs as.

Gister ben ik met Renée (een meisje uit het hostel, die hier voor 7 maanden naar school gaat) gaan kijken naar een kamer. Het was in La Boca, de wijk met de gekleurde huisjes. Maar alleen het toeristische deel is zo vrolijk en leuk want de rest van La Boca is arm en helemaal niet veilig om rond te lopen. We gingen met bus 64 richting La Boca omdat die bij het huis zou stoppen. Na een uur hadden we door dat deze bus door alle wijkjes en kleine straatjes reed en dus heeft het ons 2 uur gekost om vanaf ons huis naar La Boca te gaan haha. Dus... voor de mensen die hier ooit nog komen, neem NOOOIT bus 64. Bijna aangekomen in Boca waren er ook nog een paar vriendelijke Argentijnen die toen ze hoorden dat wij daarheen gingen zeiden: Doe het niet, doe het niet. Maar we waren er onderhand al dus we zijn gewoon door gegaan. Aangekomen in La Boca merkte we dat het inderdaad geen fijne buurt is om rond te lopen. We konden in een huis kijken waarvan de deur open stond en het enige wat er binnen lag was een matras, op de grond, en een klein oud tvtje. En mensen die op de grond zaten. Er liepen niet heel veel mensen en je zag aan alles dat het er arm was. Maar het huis waarvoor we kwamen was geweldig. Het was groot, net geverfd en schoon. Maar Renée gaat er niet wonen want de buurt is toch echt niet fijn en niet veilig. En op de terug weg was het maar 40 min. met de goede bus haha.

Het weer is hier nog steeds mooi, het regent wel wat meer, maar het is hier ook niet meer echt zomer. Ik heb het nog steeds heel erg naar me zin hier en in het hostel. Komend weekend gaan een hoop mensen weg waarmee we veel tijd hebben doorgebracht en komen er weer allemaal nieuwe mensen. Dus ik ben benieuwd!

Nou, ik ben vast een hoop vergeten te vertellen maar dat komt de volgende keer dan wel weer.
Besos!

  • 07 Maart 2012 - 21:23

    Sterre:

    Die foto's zijn zo mooi!
    ik dacht dat je uurtjes skipte van school? ehum ehum
    haha zoenen!

  • 08 Maart 2012 - 22:12

    Fia:

    Hoi Roos
    wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en wat een leuk verslag met die foto'snog heel veel plezier
    groetjes van oma fia en opa arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

buenos dias amigos, hier kunnen jullie alle avonturen lezen van mij in Uruguay en Argentinië.

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 15334

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 05 April 2012

Uruguay en Argentinië

Landen bezocht: