Eerste weekje Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu Eerste weekje Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Buenos Aires

Door: Roosscholten

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Querido gente,

Na een paar dagen wennen in Buenos Aires ben ik bijgekomen van het groooote verschil tussen Rocha en Buenos Aires, en ga ik proberen het precies aan jullie te vertellen. Van een rustige plek, een fris windje, geen geluiden om je heen en een ver uitzicht naar een drukke, warme, benauwde, chaotische maar heeele gezellige en mooie stad!

Ik vond het jammer om weg te gaan uit Uruguay en bij Jaap omdat ik daar nog veel meer had willen zien (maar we gaan nog een lang weekendje terug naar Uruguay!). Na afscheid nemen van Jaap, weer 3 uur in de bus en 3 uur op de boot weer terug in Buenos Aires. Op het moment dat we naar buiten liepen merkte ik al gelijk het verschil in de lucht. Het is hier veel warmer, maar dat vind ik helemaaal niet erg want daarvoor ben ik hierheen gekomen :).
We zijn met de taxi naar het appartement gegaan, maar voordat we een taxi hadden moesten we eerst een half uur in de rij staan. Eenmaal in te taxi was het ook wennen. Er staan hier bijna geen strepen op de weg dus iedereen rijdt kris kras door elkaar heen. Aan de zijkant van de weg fietsen mensen, waar nauwelijks rekening mee gehouden wordt. Eenmaal aangekomen ging de huisbaas (José) ons rondleiden. Het was heel anders dan wat wij hadden verwacht. Wij dachten dat we met allemaal studenten van Amauta (de school waar we heen gaan vanaf maandag)in een huis zaten. We kwamen binnen en overal hingen bordjes met 'Hostel Belgrano' en pijlen met 'salida' (uitgang). Er waren een paar Argentijnen en een Brazeliaanse jongen die nauwelijks reageerden toen wij ons voorstelden. De huisbaas kan geen woord Engels dus hij vertelde ons de regels met een berichtje in google translate, in het Spaans geschreven en vertaald in het Engels. Er zaten nogal een hoop vertaal fouten in dus er stonden hele rare dingen zoals dat hij ons op alcohol ging testen. Niet goed wetend wat te denken ging José ons onze kamer laten zien. Helemaal op zolder hebben wij ons eigen kamertje met z'n 2e. We hebben een eigen badkamertje, een stapelbed (wat echt bijna uit elkaar valt, dus we hebben de matrassen op de grond gelegd), een kast waarvan de deur niet open kan omdat hij los zit, een lamp die serieus elk moment naar beneden kan vallen en een ventilator met heel veel schimmel. Klinkt allemaal heel negatief maar we hebben een eigen dakterras, de beste kamer van het huis en we hebben het samen heel gezellig gemaakt dus we zijn tevreden! Toen we na een douche beneden kwamen was er een leuke verassing. In de tuin zaten allemaal Nederlande mensen van onze leeftijd. Het is super gezellig hier en een stuk beter dan onze eerste indruk! Helaas moest het zwembad geverfd worden dus daar komt nu weer langzaam water in, maar we hebben dus nog niet gezwommen.

De volgende dag (maandag 30 jan) toen we wakker werden regende het en was het bewolkt. Maar het klaarde snel op en we zijn naar een groot winkelcentrum gegaan, Carlos Gardel, om een telefoon voor mij te scoren die wel werkt (me tel uit nl werkt hier namelijk niet). Het duurde even maar met ons beste Spaans is het gelukt! Het winkelcentrum was prachtig. zo groot heb ik er nog nooit een gezien en het was een heel mooi oud gebouw. We hebben daar een hele tijd rond gekeken en zijn daarna naar huis gegaan. Dinsdag miezerde het de hele dag en zijn we niet ver weg geweest. Woensdag wilden we naar la Boca (een buurt waar alle huizen allemaal kleurtjes zijn) gaan met de metro maar daar zijn we nooit aangekomen. We wisten niet precies hoe we er moesten komen en onderweg kwamen we toevallig plaza de mayor tegen. We zijn toen even naar de Obelisk gegaan (zie foto). Daar is ook een heeeel groot kruispunt, met heeeel veel auto's. Ik wist niet wat ik zag (zie foto). We zijn toen daar nog even rond gaan lopen en vonden een hele leuke straat met allemaal winkeltjes en aan het einde een leuk parkje. S'avonds begon het opeens kei hard te regenen. Zelfs in Nederland heb ik dat nog nooit zo hard meegemaakt. We moesten met emmers het water van het terras in het zwembad scheppen omdat het bijna naar binnen kwam. Op de straat stond 20 cm water en alles lag plat. Er gingen geen bussen meer en taxi's stopten met rijden. Maar José zegt dat het heel normaal is hier. Februari schijnt de regenmaand te zijn. Overdag heerlijk weer en s'avonds een hele harde regenbui. Het schijnt dus veel vaker te gaan gebeuren. Ben benieuwd! Vandaag was de tweede poging om naar la Boca te gaan. We gingen dit keer met de bus en dit keer is het wel gelukt haha! Het was geweeeeeldig. Ik vond het echt heel leuk. De kleurtjes waren super gezellig, de sfeer was gezellig en alle mensen super aardig. We zijn daar de hele dag geweest.

We moeten nog wel wennen aan het klimaat. Dat merk ik vooral doordat ik niet veel honger heb. Maar ik begin al te wennen. Brood is hier niet zo lekker dus ik eet vooral fruit crackers, en yoghurt. Gelukkig hebben we ongezoete yoghurt gevonden, want je vind hier bijna alleen maar gezoete yoghurt. Wat ook typisch iets voor hier is is Dulce del leche, een soort caramal creme. Ze eten het echt met alles wat je maar kan bedenken. Maar het is niet echt mijn favoriet.

Ik hoop dat ik een beetje goed heb kunnen vertellen hoe het hier is.

Tot de volgende keer!
Besos!


  • 03 Februari 2012 - 09:23

    Wilma:

    Klinkt als een echt avontuur zeg! Geniet ervan (hoe vaak heb ik dat al gezegd? Vast nog niet zo vaak als ik het nog ga zeggen :)))

  • 03 Februari 2012 - 12:08

    Saskia:

    Hi lieve shiva en roos! Klinkt heeeeerlijk (behalve de schimmels dan)! Hoop dat jullie snel kunnen zwemmen. Liefs vanuit nl, waar het -10 is! X

  • 04 Februari 2012 - 07:49

    Mar:

    Wauw Roos klinkt echt heel avontuurlijk allemaal. Lees je verhalen met veel plezier, heb ze ook ff naar oma fia doorgestuurd want die was natuurlijk ook erg nieuwsgierig hihi.

    Nou meid tot hoors

    groetjes Mar

  • 12 Februari 2012 - 08:11

    Sjieuwke:

    Hoi Roos,
    Ontzettend leuk om je verslag te lezen. Wat hebben jullie in een korte tijd al veel gezien. De foto's zijn prachtig. Heel veel plezier. ik blijf je verhalen volgen. Groetjes vanuit een koud maar mooi Exloo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

buenos dias amigos, hier kunnen jullie alle avonturen lezen van mij in Uruguay en Argentinië.

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 15333

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 05 April 2012

Uruguay en Argentinië

Landen bezocht: