Laatste weken Buenos Aires deel 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu Laatste weken Buenos Aires deel 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roos Scholten - WaarBenJij.nu

Laatste weken Buenos Aires deel 1

Door: Roosscholten

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal!

Even een kort berichtje, ik ga me best doen zo veel mogelijk te vertellen maar over 40 min ga ik naar Iguazu(zoek maar op google afbeeldingen) dus ik heb niet veel tijd..

Vandaag was de laatste dag van vrijwilligerswerk. Ik vind het erg jammer dat het afgelopen is want ik heb echt een hele leuke tijd gehad.
Zoals ik al verteld heb zijn er 2 groepen, de baby's en kinderen van ongeveer 2 tot 4. De eerste 2 weken heb ik bij de kinderen van 2 tot 4 geholpen. Zoals ik ook al heb verteld schreewden de kinderen om onze aandacht, vooral aan het begin. Omdat wij nieuw waren vonden ze ons natuurlijk heel interessant. We hebben een hoop gedaan met de kinderen. Zoals je kan zien op de foto's hebben ze een hele grote binnenplaats met een soort parkje en een groot voetbal veld en nog een deel waar ze allemaal kunnen spelen. Buiten spelen hebben we dan ook veel gedaan, met het mooie weer hier! We hebben een hoop geverfd op allerlei dingen zoals cd's en een hoop andere dingen geknutseld. Ook vinden de kinderen het geweldig om te dansen en te zingen. Er staat bijna altijd muziek op in de ruimte, en als de muziek harder wordt gezet beginnen ze allemaal te dansen en te rennen. Ik merkte dat de kindern heel snel aan ons gewend waren en ook best snel naar ons luisterde. Natuurlijk is het praten met kinderen in het Spaans makkelijker dan met volwassenen, soms was dit natuurlijk wel fijn en we hebben natuurlijk ook gepraat met de volwassenen die in het huis werken maar toch vond ik het soms jammer dat ik niet zoveel gesprekken kon voeren om te oefenen. De laatste 2 weken heb ik een aantal keer bij de baby's geholpen. Ik heb geen idee waarom, maar het rare is dat er de ene dag 14 baby's zijn en de volgende dag opeens nog maar 4. Ik vond het werken met de baby's minder leuk omdat als er 14 baby's zijn ze elkaar allemaal aansteken met huilen en je soms 14 huilende baby's om je heen hebt die je moet gaan troosten (wat bijna onmogelijk is met 4 mensen). En als er 4 baby's zijn en je bent met z'n vieren op ze aan het passen en met ze aan het spelen je je toch best wel overbodig voelt. Verder vind ik het ook heel erg leuk dat ik met de oudere kindjes kon praten en ze kon leren kennen. De mensen die in het huis werkten waren ook heel erg aardig, ze lieten goed merken dat ze blij waren dat je er was om ze te helpen. De meisjes die op onze groep stonden, Sol en Marcela waren heel erg aardig en waren erg geïnterreseerd in ons. Ik heb echt een hele leuke tijd gehad in het huis en ik vond het super leuk om de kindjes te leren kennen en ze te kunnen helpen.

En, ik heb ook nog een hoop gedaan de afgelopen weken!
Als eerst ben ik helaas veel ziek geweest, eerst last van overgeven, daarna keelontsteking en daarna (ik weet dat t niks met ziek zijn te maken heeft) een spalkje wat los zat. Dus ik diehard aan de vitaminen en op zoek naar een tandarts! Na een lastige en lange zoektocht en wat rondvragen had ik een tandarts (die werkt zonder afspraken, maar dat schijnt hier heel gewoon te zijn) gevonden in de buurt die me spalkje wel kon maken.
Ik ben naar Recoleta geweest met Shiva, daar hebben we over het marktje gelopen en we zijn naar het cementerio geweest. Dat was heel apart om te zien. Het is raar om er rond te lopen want er staan allemaal mooie kleine huisjes en het lijkt gewoon op een dorp. Maar het zijn dus een hele hoop familie graven. Het is prachtig, de graven zijn heel verschillend en allemaal heel mooi. Het graf van Eva Peron, waar iedereen het over heeft, viel mij eerlijk gezegt wel een beetje tegen. Ik had iets heel speciaals verwacht.

Oke ik heb nog veel meer gedaan en een hoop meer te vertellen, maar over 10 minuten moet ik weg en ik moet nog snel wat dingetjes doen dus helaas moet ik stoppen. Ik heb heel veel zin in Iguazu maar eerst moet ik een busreis van 18 uur overleven. Maar dat komt vast goed. Als ik terug kom uit Iguazu ga ik gelijk door naar huis (woensdag) dus de rest schrijf ik als ik thuis kom. En dan natuurlijk ook de foto's van Iguazu. De foto's van de afgelopen weken staan er al wel op!

Tot in Nederland!

  • 02 April 2012 - 09:12

    Oma:

    Lieve Roos,
    Weer bedankt voor je mail. Een hele goede terugreis en tot de Pasen.
    Lieve groeten van Oma

  • 04 April 2012 - 14:25

    Sjieuwke:

    Dag Roos,
    Ik vond het erg leuk om je reisverslagen te lezen. Je hebt veel gezien en gedaan. Goede terugreis en tot ziens in Nederland.
    Groetjes, ook van Herman,
    Sjieuwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

buenos dias amigos, hier kunnen jullie alle avonturen lezen van mij in Uruguay en Argentinië.

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 15336

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 05 April 2012

Uruguay en Argentinië

Landen bezocht: